Jesus kloka ord

11 augusti

Jesus sa till sina lärjungar: Den som tar emot er tar emot mig, och den som tar emot mig tar emot den som har sänt mig.

Matt 10:37-42


Den här texten har jag tagit i från en Fransk bibelskola i från Taize´ för unga bibel studenter. De brukar skriva en:

Bibeltexter för varje dag

Dessa korta bibeltexter blir lästa dag efter dag i bönerna i Taizé. Bibelhänvisningen gäller en lite längre text.
 
Jag vill ha ett öppet sinnelag, jag har min egen tro. Jag tror på en Högre kraft, och även Jesus kan ju ingå det. Fast jag lämnar över till min Högre kraft. Min Gud som jag kan kalla för Gemenskapens Underbara Delningar, jag går ju i flera olika gemenskaper. Dels AA för min egna nykterhets skull. Går även i gemenskapen ACA efter som jag växte upp i en dysfuntionell familj. Vi har möte i min hemma grupp i morgon klockan 19:00 i Rågsveds folkets hus. Det är ett öppet mote, dit vem som helst är välkommen.
 
Ingen ut av gemenskaperna som jag går i är kristna. Vi får alla tro på vad vi vill. Tror de på belsebub, så får de göra det. Har bara en tro på en Högre kraft. Vi kan börja tro på Gruppens Underbara Delningar. Eller vi kan ta Glädje Utan Dårskap, vi kan få ha vilken Gud vi vill.

 

Kommentera här: