Lite bibeltext på morgone

lör, 16 Mars
Så säger Herren: Mitt folk ska inte hungra eller törsta, ökenvind och sol ska inte bränna dem. Han som förbarmar sig över dem ska leda dem och föra dem till flödande källor.
Jes 49:8-15
I dag har jag tagit i från Taizé bibeltexter. Ja tänk om jorden kunde vara så som bibeln säger. Fast sedan finns de dem som har en annan tro. Min egna tro, struntar i vilka Gudar som styr. Den Högre kraften som jag ser på. Är en icke våldsbejakat sammhälle. Själv läser jag varken bibel eller koranen. Jag tror på en Högre kraft som jag kan finna i dem gemenskaper som jag går på. Jag kan gå på olika gemenskaper. Både AA för min egen nykterhets skull och även på ACA för min uppväxt skull. På AA går jag på Söndagag och torsdagar. På ACA på tisdagar klockan sju på kvällen. Båda de mötena går jag på i Rågsveds folkets hus.
Ingen ut av de här gemenskaperna har inget med religion att göra. Jag är inte heller religiös, fast jag tror på en Högre kraft.

Kommentera här: