Har inte läst någonting ut av honom

13 januari

Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik.

                                                                                       MARK TWAIN


Jag gillar inte lögner, fast jag kan ju även ljuga för mig själv. Jag ljög hela tiden för mig, när jag missbrukade. Men nu har jag inte druckit någon alkohol över 1% sedan 1997. Inte medvetet i alla fall. Ja jag har fått i mig alkohol över en procent ut av misstag. Men när jag väl vet att det innehåller över 1% alkohol. Jag har ju möten som jag kan gå till. Rågsveds AA möte i dag har flyttat fram en timma i dag. Den börjar klockan 14:00 i dag och jag kommer tyvärr missa det. För det är ju även hockey i dag. AIK kommer att möta Brynäs. 
Ja Mark Twain har jag ju hört talats om även sett många filmer och serier som är baserade på hans böcker. Fast jag har tyvärr inte läst någon bok ut av honom. Jag lyssnar ju nu mera på böcker för det mesta. Det är ett bra sätt att få i sig literatur och även kan göra en massa annat. Hittade nu en bok som heter På Mississipi floden.

 

Kommentera här: