Att lära känna mig själv

I dag har jag tagit i från en ny bok som jag arbetar med. Den heter LÄR KÄNNA DIG SJÄLV 756 frågor som avslöjar vem du - egentligen av Stefan Ekberg. Jag tar bara på den frågan som jag har kommit fram till.
 

1.      Vilken stereotyp lever du verkligen upp till?


 

Jag var tvungen att slå upp vad en Sterotyp är för någonting. Jag är en nyfiken människa. Kanske är jag som en typiskt Stockholmare.

Stockholmare

Dryga typer. Om man kan hitta någon som verkligen är stockholmare vill säga. De flesta som bor i Stockholm har flyttat dit från andra håll i landet och jobbat hårt på att få bort sin ursprungsdialekt. Stockholmarna är den grupp svenskar som är mest orolig för att inte alltid vara “rätt” och först med det senaste. Det är också den oron som gör att stockholmarna betraktar alla utanför tullarna som lite mindre vetande.

Det är taget i från Allt om resor och jag är född i Stockholm. Min pappa kom i från Östersund och mamma kom i från Mariefred. Själv är jag en Rågsveds född. Jag föddes ju på BB sös men jag växte upp i Rågsved. Den Stereotypen jag verkligen lever upp till är min nyfikenhet och min envishet.

Kommentera här: