Jag slapp sparken

19 februari

Här kommer det mer i från Stora boken som är AA:s bibel avsnittet till arbetsgivaren © Svensk översättning: AA Sverige 1974,2001,2017.

 

Här kommer fortsättningen i från Stora boken till arbetsgivaren.

 

Om han verkligen trillar dit, även om det bara händer en gång, måste du besluta om du säga upp honom. Om du är säker på att han inte menar allvar, råder det inget tvivel om att du ska avskeda honom. Om du däremot är säker på att han gör sitt yttersta, kanske du vill ge honom en chans till. Men du ska inte känna dig förpliktad att behålla honom, för du har redan, med råge, uppfyllt dina förpliktelser.


Jag är så glad över att jag aldrig fick sparken i från mitt jobb som jag älskar. Jag kommer ihåg i början ut av min nykterhet, så sa jag att jag aldrig hade fått sparken. Men när jag var 24 år arbetade jag på ett dagis och fridtids, men jag drack alldelles för mycket och jag funderade på om jag var alkoholist, Jag fick börja på en behandling. En slags transanalytisk behandlig.Där jag ska finna barnet inom mig. Men jag fick ett erbjudande om ett nytt jobb. Jag tog det i stället och jag jobbar fortfarande kvar på det jobbet. Men jag har även gått en ny behandling och då vart det ett Minisota behandling. Men jag fortsatte att dricka och fick till och med skriva på ett kontrakt om att börja äta antabus. Jag skrev på det kontraktet och hittade även en hemma grupp som jag besöker två gånger i veckan. På torsdagar och söndagar.
Jag har nu lyckats att vara nykter sedan augusti 1997. Då jag lärde mig att jag bara behöver vara nykter en dag i taget. Jag är glad att jag är kvar på ett arbete som jag älskar. De verkar trivas även med mig.

 

Kommentera här: