Vad föraktar jag?

29 september

Föraktet är kreativt

Visavi Hatet ~ vilket oftast endast är

                                   Sårad självkänsla


Det här är i från Jahn Caminjos bok HAR MAGE~ att sticka ut! Det är lite Göteborgs humor. Ja en del kan tycka att det är roligt, jag kan tycka en del kan vara roliga. Jag funderade på vad visavi var för någonting. Att synonymen till det är mitt i mot. Jag gillar inte förakt, fast jag ska erkänna att även jag kan känna förakt mot vissa saker. Det står klart att det beror på sårad självkänsla. Min självkänsla är rätt dålig, det vet jag. Fast jag försöker arbeta upp min självkänsla. Jag skapade gruppen Duger som jag är  på FB. För att lägga upp saker och ting. Jag har sjukdomen alkoholism och det kan ha berott på att jag hade dålig självkänsla som barn.

 

Jag undrar vad det är som jag föraktar. Klart att jag är trött på alla tiggare, fast jag tycker synd om dem. Men jag tycker att det är deras hemländer som ska ta hand om problemet. Jag undrar hur det skulle se ut om vi svenskar skulle åka till varmare länder för att tigga. Vi hade nog blivit utslängda på en gång.
Jag föraktar också allt våld som finns i samhället och vill ha välvilja bland alla runtomkring. Få bort allt hat, fast det vet jag att det kommer aldrig kunna gå.

Kommentera här: