Alla får tro på vad de vill

Söndag 30 september

 Vältra över din väg på Jehova, ja, förlita dig på honom, och han skall handla. (Ps. 37:5)

 När vi ställs inför problem som känns övermäktiga kanske det är lätt att se att vi behöver förlita oss på Jehova. Men hur är det när vi brottas med mindre problem i vardagen?

 Fastnar vi ibland i ett mänskligt tänkesätt och försöker l ösa dem på egen hand?

 Eller försöker vi hitta principer i Bibeln, tillämpa dem och på så sätt visa att vi litar på Jehovas sätt att lösa problem? Tänk dig till exempel att din familj ibland sätter sig på tvären när du ska gå på ett möte eller en sammankomst. Ber du då Jehova om hjälp att hantera den situationen? Eller tänk dig att du har sökt jobb en längre tid och till slut får komma på en anställningsintervju. Skulle du då berätta att du går på möten varje vecka och att du inte är beredd att missa dem?

Vilket problem vi än ställs inför har vi nytta av att följa rådet i dagens text. w17.034:


 

I dag är det i från Forska i dagens bibeltext. Jag vet inte om det är i från Jehovas vitnen. Jag har inget i mot dem. alla ska få ha sin tro. Jag har min egen tro, ja vem tror jag på då? Jag tror på en Högre kraft och det är lättast att kalla den kraften för Gud. Kan leka med ord Godhetens Underbara Drivkraft eller i och med att jag går på olika gemenskaper kan döpa den till Gemenskapens Underbara Delningar. Jag funderar på om jag ska gå på ett eller två möten. Jag kommer att gå på ett AA möte i min hemma grupp, men jag vet inte om jag ska gå på ett ACA möte i min gamla hemma grupp på Maria. Fast först ska jag äta frukost.

Jag är öppen med min sjukdom alkoholism, jag har vart nykter i över tjugoett år. En dag i taget. Nej bäst att äta frukost om jag ska hinna till mötet på ACA Maria. 

Kommentera här: