All pepp jag har fått

23 september

Vem som helst kan hysa medkänsla med en i hans lidanden, men det fordras en verkligt fin natur för att sympatisera med en vän som har framgång.

                                                                                       OSVAR WILDE


Ja vi ska vara glada över de som de går bra för. Det är många som har hyst medkänsla för mig efter den svåra misshandeln 1995. Fast efter att jag har tagit mig fram trots hjärnskadan som jag fick efter den (hemsk bild) svåra misshandeln. Fast jag kämpade mig tillbaka. Dels så gick jag tre årig folkhögskola i Stadsmissionens folk högskola. Sedan tog jag mig tillbaka till min älsklings arbetsplats. Jag vägrade att ge upp. Slutade ju ckså att dricka alkohol över 1% 1997. Med hjälp av gemenskapen AA och den stora boken. Vi har möte i dag i min hemma grupp i Rågsved klockan 13:00.

 

Jag har ju blivit peppad ut av många under tiden jag hade större problem med både gång och att kunna leva i samhället utan att bete mig som en allt för sjuk människa. Jag är så tacksam över alla som trodde på mig, fast vart har alla tagit vägen nu. När jag mår bra, inga samtal till telefonen eller trevliga mejl. Frågan om hur jag mår nu mera. Klart jag lägger ju ut mycket på nätet och där ser ju folk att jag mår bra.

Kommentera här: