Vardags rasism

28 maj

SVAR PÅ JOBBANSÖKAN

Hej Aram!

Vi har gått igenom dina ansökningshandlingar och finner dig lämplig för jobbet som väktare och värde transportör; det ska bli kul att få ett nytt ansikte i gänget.

  Ta inte illa upp, men våra uppdragsgivare föredrar svenska väktare. Så det vore bra om du redan nu byter namn till exempelvis Erik, Patrik eller Filip, samt tonar ditt hår så att det blir ljust och trevligt. Vi kommer också att skicka dig ordernummer samt adress till vår skräddare, så att du kan beställa uniformer med våra emblem på. Vi rekommenderar att du har minst fyra byten och eftersom dessa kläder kan använda även privat, betalar du dem naturligtvis själv. Batong, ficklampa, handbojor, visselpipa, kommunikationsradio, mobiltelefon och elchock är självklara delar av vår utrustning, så dessa bör du ha köpt innan du kommer för ditt första arbetspass.

  Lönesättningen får vi klara av när du har jobbat en vecka, så att vi ser hur det går. Du är hjärtligt välkommen att höra av dig om det är något du undrar över

                      Väktarhälsningar

                          Ahmed Amir, VD Vivakta AB


Det här är i från boken "DEN ÄDLA KONSTEN ATT VARA ELAK Noga utvalda elakheter." Av Dag Öhrlund & Lars Thunell.

 

Ja vill de verkligen ha den här killen i sitt arbete. Läser Dag Öhrlunds böcker om  psykopaten  Christopher Silfverbielke som han har skrivit tillsammans med  Dan Buthler. Jag bara älskar de böckerna. Det börjar med En nästan vanlig man. Som har nio böcker till vi håller på med den sjätte boken Hämnaren. Den bokserien kan jag verkligen rekomendera. Jag håller ju på med flera böcker. Läser även en barnbok, ska ta med den i min egen bok som jag försöker att skriva. Den boken som jag själv skriver på bygger lite på mitt egna liv och den utspelar sig från 1983. Håller på att skriva och i boken är det mars och med en massa snö och kyla. Det är inte lätt att skriva om det nu när värmen är här.

Kommentera här: