Tillfrisknande

I dag blir det lite humor.
 

28 maj

Patienten kommer in på doktorns mottagning:

-          Doktorn, alla ignorerar mig.

-          Nästa!


Ja så där kan jag ibland känna mig när jag kommer till läkaren. De ser över ens huvud och har inte tid att se vilken åkomma som jag lider ut av. Jag är öppen med min sjukdom. Men det finns även läkare som inte har förstått vad alkoholism är. Eller han på arbetsförmedlingen somtrodde att vi växte i från det, eftersom jag hade vart nykter så många år. Men jag vill inte ens försöka att dricka alkohol över 1%. Jag har sjukdomen alkoholism och det är bara att inse att jag inte kan dricka alkohol som andra som inte har den här beroendesjukdomen. Jag är inte sjuk, men heller inte frisk. Jag är tillfrisknande i från sjukdomen. Jag blir bara sjuk om jag tror att jag kan dricka alkohol som andra. Men jag kan bli beroende ut av mycket, och i och med att jag har sjukdomen så får jag tänka mig för.

 

Kommentera här: