Kretsmöte i dag

AA-tanke för dagen 19 maj.

  Kamratskap är en viktig del i arbetet att hålla sig nykter. Läkarna kallar det gruppterapi. Vi går aldrig till ett AA-möte utan att få något ut av det. Ibland har vi ingen lust att gå på mötet och hittar på ursäkter för att slippa gå dit. Men i regel går vi dit till slut i alla fall. Och varje möte hjälper oss alltid en bit på vägen. Att gå på möten ingår i arbetet att hålla sig nykter. Och vi får större utbyte av ett möte om vi själva försöker bidra med något.

Bidrar jag med min del på mötena?

 Att begrunda idag

"Han lyfte mig upp ur fasans avgrund, upp ur den sanka dyn, och satte mina fötter på hällebergets fasta grund, och sände mig åstad." Den första delen, "Han lyfta mig upp ur fasans avgrund", betyder att jag kan övervinna mina synder och frestelser genom att anförtro mig åt Gud och lämna mina problem i Hans händer. "Han satte mina fötter på hällebergets fasta grund" betyder att när jag förtröstar på Gud i allt, så är jag verkligen trygg. "Han sände mig åstad" betyder att om jag ärligt försöker leva på den väg som Gud vill att jag ska vandra, kan jag lita på att Gud leder mig i mitt dagliga liv.

 Dagens bön

Jag ber att jag ska få fast mark under mina fötter. Jag ber att jag ska förlita mig på Gud leder mina steg.


Jag ska i väg på kretsmöte i dag. Jag är sekreterare i kretsen, fast jag har redan suttit i ett par år så nu ska jag rotera ut. Om det är någon som vill ta över sekreterar uppdraget. Jag vill ju att kretsen ska fungera bra. Vi får se hur mötet blir i dag.

 

Fast jag är nog en dålig kamrat eftersom jag aldrig träffar dem utanför AA lokalerna. Det är ju likadant med arbetskamraterna. Jag träffar dem bara på arbetet och AA vännerna träffar jag mest på AA mötena. Jag ska äta frukost och ordna till för att åka till Handen för kretsmötet vid 12:00.

Kommentera här: