Han glömmer smärtan

30 maj

Om man är försäkrad kan man slå sig och få hål i huvudet utan att det gör något, för man får bra betalt för det. Så man behöver inte ens ha hjälm.

                                                                                       NILS HENRIK, 8 ÅR


Ja om det ändå vore så enkelt, Nils Henrik glömmer bort all smärta, och pengar är inte allt. När jag själv råkade ut för den svåra olyckan 1995. Så var jag inte försäkrad. Men jag fick ett stort skadestånd. Men jag har ju fortfarande problem och de pengarna är slut. Mitt körkort drog de och jag har inte råd att ta något nytt nu. Texten här uppe är tagen i från Unni Lindells bok Krokodiler talar inte Svenska. Det är om barns funderingar.

 

Jag arbetade med barn en gång i tiden i mitten ut av åttiotalet innan jag började på mitt nuvarande jobb 1989.

Kommentera här: