Det är roligt att jobba

23 maj

Det är ett kännetecken för intelligens ; att vad du en gör så ser du till att ha roligt medan du gör det.

                                                                                                             Kurt Vonnegut


Ja det ska vara roligt att jobba, jag ska tillbaka till jobbet. Förkyllningen som jag hade kanske var en släng ut av pollen allergi. Jag hostar fortfarande och har det svårt att svälja. Näsan rinner och jag känner mig slut i kroppen. Fast som sagt jag gillar mitt jobb och tycker att det är roligt att jobba. Så jag går och jobbar i dag.

 

Vem var Kurt Vonnegut då? Jag har hört talats om honom men jag har inte läst honom. Ska nog göra det, efter att jag är klar med Röde Orm so  är en väldigt bra bok av  Frans G. Bengtsson. Tänkte läsa lite gamla böcker som skrevs innan 1983 som jag kan säga att jag läste när jag skriver på min egna bok. Bara få lite uppslag i skrivandet.
Det jobbiga är att i min berättelse är det mars och snö och minusgrader. Det är inte lätt att skriva om det i värmen.

Kommentera här: