Alla ska få ha sin egna Gud

I dag har jag ett öppet sinnelag. Jag tar en text i från Koranen. Jag är varken kristen eller muslim. Jag tror på det goda och det finns både goda och onda kristna och muslimer. Varför ska de strida. Finn en kärleks full Gud.
 
[Farao] sade: "Hur är det då med de släkten som levde före oss?" Koranen Ta Ha, vers 51
 

Ja hur var de med de som var korsfarare ute i världen. De slogs för den rätta Guden, likadant här uppe i norden, Då vikingarna slogs för asa gudarna. Varför ska människorna slåss för sin Gud. Det är bara döpa om Gud till god.
I dag är det möte i Rågsveds folkets hus klockan 19:00 för oss vuxna barn. Fast tyvärr så kan jag inte själv gå för jag ska till Hovet för något med Unionen. Jag hoppas att det är några som kommer dit och gör mina vänner sällskap.

Kommentera här: