Viktigt att ta vara på livet

18 mars

Livet är alldeles för viktigt för att man ska kunna tala allvarligt om det.

                                                                                                                   Oscar Wilde


Ja livet är väldigt viktigt och jag har ju fått en ny chans. För snart 23 år sedan så blev jag brutalt misshandlad och dog dog ett tag. Så jag fick börja om på nytt. Lära mig att gå och tala igen. Det var snack om förtidspension, men jag vägrade att bara ge upp. Jag ville tillbaka till mitt jobb som jag älskar. Jag började att arbetsträna och gick även tre år på stadsmissionens folkhögskola och arbets tränade på loven.
Jag slutade även att dricka alkohol för över tjugo år sedan. Lärde mig att ta en dag i taget, jag började att studera Stora boken som har fått många nyktra.

 

Ja vem var Oscar Wilde då? En författare och Poet som jag själv inte har läst någonting av honom. Men det är många som skriver om honom. Tyvärr så vet jag inte så mycket om Wilde.
Vi måste leva leva livet, fast det är allvarligt och vi får se upp för att inte gå över styr.

Kommentera här: