För nykterhetens skull

Vi tar mer i från HUR DET FUNGERAR.
 
För att sammanfatta om sex: vi ber innerligt om det rätta idealet, om vägledning i varje tveksam situation, om mental  hälsa och om styrka att göra det rätta. Om sex är mycket besvärligt, kastar vi oss desto ihärdigare in i att hjälpa andra. Vi tänker på deras behov och arbetar för dem. Detta för oss ut ur oss själva. Det dämpar den påträn-gande driften, när att ge efter skulle betyda hjärtesorg.
   Om vi har varit grundliga i vår personliga inventering, har vi en hel del nedskrivet. Vi har gjort en förteckning över och noggrant undersökt vår harm. Vi har börjat förstå dess meningslöshet och dess dödlighet. Vi har börjat inse dess fruktansvärda destruktivitet.
Det här är i från den Stora boken som vi alkoholister arbetar med för att bli nyktra. Jag skriver den i en annan blogg fast, jag kommer även visa er lite här. Var 33.e dag. Att arbeta i AA programet, så gäller det att hjälpa andra att berätta hur vi har gjort för att nyktra till.
Vi går på möten och stöttar varandra. Jagär inte ensam i min sjukdom. Skulle jag vara ensam så skulle jag snart dricka igen. Jag vill vara som alla andra, men att jag inte nyttjar alkohol. Jag har undvikit det nu i 21 år, så varför skulle jag börja med det igen. Det leder bara till dåligheter. Jag har lärt mig att ta en dag i taget.
 
I dag är det måndag och jag gav ju ett nyårslöfte att varje söndag slå en tärning för att se hur många gånger jag ska ta och promenera hem i från jobbet. det är i alla fall en halv mil. Förra veckan så gick jag hem varje dag. I går så slog jag en trea. Så jag kommer att gå hem i dag, onsdag och på fredag. Jag väger ju åttio kilo och skulle behöva gå ned . Fast jag har inget mål, bara att gå ned några kilo, så att jag slipper den stora magen.

Kommentera här: