Vi får inte glömma det förflutna

26 juni

Människorna är klarsynta bakåt, skumögda i nuet, blinda inför det förestående.

                                                                                                                                                 Hans Ruin


Ja det stämmer, jag försöker att minnas i från när jag var barn genom att arbeta i ACA och även genom att läsa om hur jag har vart som aktiv alkoholist. Jsg vill ju inte tillbaka till det helvetet som jag hade när jag söp. Ja och jag kan inte se helt klart i nuet. Framtiden har jag inte en susning om. Fast jag försöker att leva i nuet så gott det går. Men jag får inte glömma bort hur det har varit.

 

Javem var HansRuin då? Det kan ha varit en Svensk filosof som dog 1980. Det finns ju även en yngre sådan som också är filosof. Fast det ser ut att vara ett mer ålderdomligt språg
kcitatet. I dag så är det arbete och sedan är det möte i vår ACA grupp i Rågsved.

Kommentera här: