Vi duger som vi är

9 juni

Jag tycker bättre om din spräckta kruka än om min egen hela.

                                                                                                                    Spanien


 

Det är som att vi kan älska andras mat mer än vår egen tillagade. Jag brukar inte tycka om det jag gör, fast andra gillar det. Det beror på att mitt självförtroendet. Jag har ett väldigt låg själv insikt. Det kan bero på min uppväxt och att jag själv flydde in i alkoholens förvirrade värld. Men jag har lärt mig det mer och mer att jag duger som jag är.

I dag ska jag sitta i tele jouren och då kanske jag kan ge någon hjälp att finna sin nykterhet. Själv arbetar jag med den Stora boken. Vi kan inte se att någon har en bättre nykterhet än någon annan. Ibland kan vi tycka det, men jag vet att jag duger så som jag är.

Kommentera här: