Sockerberoende

6 juni

Styrka är förmågan att bryta en chokladkaka i fyra bitar – och sedan bara äta en av dem.

                                                                                                                                                 JUCITH VIORST


Ja om man är chokladberoende, nog för att jag är en beroende person. Jag är sockerberoende, fast jag är inte så mycket för choklad. Nog för att jag äter choklad, men jag skulle inte bli ledsen om jag skulle bli helt bedrövad över att jag inte skulle få hela chokladkakan.

 

Jag skriver ju om mitt alkoholberoende i min blogg forska i Stora boken där jag skriver om mitt arbete med min nykterhet genom stora boken. Jag har ännu inte börja arbeta med mitt sockerberoende.
Jag har inte läst något ut av Jucith Viorst vad jag vet.

Kommentera här: