Lev gott

 
 Dagens Bibelord den 19 juni
 
Jag skall stänka rent vatten på er, så att ni blir rena. Jag skall rena er från all er orenhet och från alla era avgudar. Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött. Jag skall låta min Ande komma in i er och göra så att ni vandrar efter mina stadgar och håller mina lagar och följer dem.
 
Hesekiel 36:25-27
Jag är inte så mycket för lagar. Alla får ha sina egna Gudar.Jag har ju ett öppet sinnelag och jag vet ju inte vilken Gud jag följer, eller jag följer nykterhetens Gud. Alltså den gemenskap som jag går på. I kväll är det ett möte. Jag har försökt att översätta början på den engelska stora röda bok. Alla har vi vår egna tro.
Även Koranen har en daglig text. Så belönar Vi dem som gör det goda och det rätta - Koranen As-Saffat, vers 80
 Ja vad är det som är rätt och vad är det som är fel.
Både Kristus och Allah är ju var och ens tro, det beror ju på vem som man frågar vem som är den rätta Guden. Det är där många strider har uppstått. Min Gud är Godhetens Underbara Drivkraft. Är du god mot dina med människor är de förhoppningsvis goda tillbaka.

Kommentera här: