Ha en himla skön dag!

25 juni

Idag kräver många himmelriket redan på jorden.

                                                                                       D S Ahlander


Det är bättre att jorden är närmare himmelriket än helvetet. Fast tyvärr så börjar det likna mer och mer det senaste. Jag kräver det inte utan jag har ett önskemål att det ska bli det första. För egen del så vill jag ha det fridfullt runt omkring mig, men för många andra så är det som ett helvete kring dem.

 

Ja vem är D S Ahlander då? En Svensk barnboksförfattare och diplomat. Han har ju både vart general konsul i Leningrad och i New york. Där har han nog både sett ett himmelrike och ett helvete.
I dag är det måndag och tillbaka till jobbet och det är bara tre veckor kvar till semestern. Vi går ju nu också mot mörkare tider. Ja det gjorde vi redan i Torsdags. Dagarna blir kortare och nätterna längre. 
Önskar alla som läser min blogg en underbar dag! (om det är någon som läset denn)!

Kommentera här: