Ge kärlek till dem runt dig

21

JUNI

Just idag är kärleken svaret.

Varför lever vi? Var kommer vi ifrån? Vad händer när vi dör? Livet är fullt av frågor och sällan har vi svar. Det enda vi kan vara riktigt säkra på är att kärleken alltid är svaret.

Vilken fråga vill jag ha svar på?


Det är inte bara i dag om du visar kärlek så får du kärlek tillbaka. Fast vad är kärlek, vi måste se skillnad på sex och kärlek. Klart att vi ligger med varandra ut av kärlek. Fast vi kan visa kärlek utan att ligga med varandra. Vi kan ju inte ha samlag med alla runt imkring oss. Vi ska ha en partner som vi idkar samlag med, och det är för att föröka oss.Jag är för gammal nu för att skaffa barn, eller kvinnan som jag är tillsammans med har ju också nått den åldern att hon inte kan få barn. Det är tråkigt, fast då får jag ge min kärlek till andra barn i stället.

 

Kärlek kan vara att hålla upp dörren till någon annan. Att lyssna på sina medmänniskor och kanske ge råd. Att hjälpa sina medmänniskor. Inte tro att jag klarar allt själv. Att våga be om hjälp.
Ja jag kommer ju i från en bra familj trots att de drack. De var inga slag från mina föräldrar. Det var nog mest svek. Ja frågorna som ställs är svåra att få svar på. Det är klart att jagvill ha svar på frågan om jag duger somjag är? Fast det är en dum fråga. Det är klart att jag duger som jag är. Fast jag vet att jag vill ju höra det hela tiden. Jag är bekräftelsetorsk.
I dag är det sista dagen den här veckan, och jag ska promenera hem. I kväll ska jag öppna AA mötet i Rågsved klockan 19:00 och hoppas att jag får sällskap ut av någon.

Kommentera här: