Att vara gift med en alkoholist

Här kommer det ännu mera till fruarna.
 
Det finns umdantag. En del män har blivit så skadade av alkoholen att de inte kan sluta. Emellanåt träffar man på fall där alkoholismen kompliceras av andra störningar. En bra läkare eller psykiater kan tala om för dig om dessa komplikationer är allvarliga. I vissa fall som helst bör du försöka förmå din man att läsa den här boken. Kanske reagerar han med entusiasm. Är han redan intagen på en vårdinstitution men kan övertyga dig och läkaren om att han menar allvar, ge honom då en chans att prova vår metod, om inte läkaren anser hans mentala tillstånd vara alltför onormalt eller farligt. Vi rekomenderar detta med viss tillförsikt. I åratal har vi arbetat med alkoholister intagna på vårdinstitutioner. Sedan denna bok publicerades första gången har AA befriat  tusentals alkoholister från mentalsjukhus och alla slags vårdinrättningar. Majoriteten har aldrig återvänt. Guds Kraft är djupgående.
Det här är i från Stora boken, jag har en annan blogg som är hemlig. Jag vet inte om andra kan läsa den, fast de får läsa den om de vill, men de behöver ett lösenord. Jag tänkte om någon ville komentera så behöver ju inte alla få veta att de har problem i sin familj eller själv. Jag håller nu på att skriva om att varafru till en alkoholist. Etersom detta är en familjesjukdom så drabbas ju även fruarna att mannen är alkoholist. Fast det kan ju även finnas att det är manen som är frisk och frun som har sjukdomen.Jag har ju aldrig vart gift, fast det är många som har lämnat mig på grund ut av mitt missbruk. Jag har gåttt på AA och lyckats att undvika att dricka alkohol över 1% medvetet sedan 1997. Då jag hittade min hemma grupp i Rågsved, som har möten på Torsdagar klockan 19:00 och Söndagar klockan 13:00 i Rågsved nya folkets hus. Ja de Stora boken är vår bibel vi som vill hålla oss nyktra.

Kommentera här: