Vill bli av med mina brister

 

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

3 juli

Steg sju

"ödmjukt bad vi Gud att ta bort våra brister. ”BRB p217

När vi börjar finna fred i ACA lyssnar vi på när hjulen blir gnissliga och få att inse sig att knyta och lära sig att söka lämplig hjälp och veta att vi inte behöver göra det ensam. Vi ser vår högre kraft överallt vi går, speciellt i människorna runt oss i våra möten.

Vi är inte längre rädda Våra brister tas bort och de definierar oss inte längre. Vi är inte en samling av fel. Vi inser att återhämtning är en process - att det inte finns någon lopp till mållinjen.

Men vi tar inte den långsamma vägen heller. Vi har tillnyktra upp till den grymma verkligheten av effekterna av dysfunktionen i våra familjer och har bestämt att vi är ute av deras spel. Det betalar inte längre utdelningar. Vi har varit på den andra sidan så länge och vi vill helt enkelt inte vara där längre. Det sätt vi relaterade till världen fungerar inte längre.

Vi ser resultaten av våra ansträngningar i återhämtning, och vi gillar oss bättre eftersom vi tillåter processen att fungera inom oss. Vi börjar attrahera friskare människor och lämnar de dysfunktionella relationerna som inte visar något löfte. Det finns inget bättre än den här nya känslan när vi flyttar in i framtiden. Vi går ut ur dimma av dysfunktion mot vilka vi verkligen är.

På denna dag kommer jag att fortsätta på denna resa för att arbeta med min högre kraft för att avlägsna mina brister. Jag väljer att vara frisk


Ja det är en text jag försöker att översätta i från ACA:s bok STRENGTHENING MY RECOVERY så jag har översatt den i google översättnings program. Ja lite har jag fått ändra själv. Ja jag har många brister kvar som jag försöker att arbeta med att få bort. Jag är ju även en nykter alkoholist, så jag får ju även arbeta med det programet. Jag är glad över att jag har funnit ACA som är ett ut av problemet att jag blev en alkoholist. Min hemma grupp har  möte i kväll klockan 19:00. Hoppas att Sverige har slagit Schweiz då. Jag har min landslags-tröja på mig i gult och blått. För Sverige är i åttondels final mot Schweiz i dag. Matschen börjar 16:00 de spelar i 90 minuter om det inte blir övertid. Fast det är bara att lämna över till min Högre kraft.

 

Kommentera här: