Svaret på jobbansökan

1 juli

SVAR PÅ JOBBANSÖKAN

Bäste Frank.

cv. är en förkortning av latinets curriculum vitae som betyder levnadsteckning, alltså en sammanställning av kunskaper, erfarenheter och färdigheter. Om du hade klickat in på Wikipedia innan du skickade din jobbansökan till oss hade ditt cv förhoppningsvis sett något annorlunda ut.

   På det papper som du skrivit cv högst upp finns en lista på saker som du tycker om att se på: brudar i raffset, brudar som gyttjebrottas, brudar som duschar efteråt och slutligen traktorpulling.

   Vad gäller tjänsten som badvakt är den tillsatt av en person som har såväl kunskaper som erfarenheter och färdigheter.

                                                                                       Hälsningar Centralbadet


 

I dag är det i från boken konsten att vara elak, noga utvalda elakheter av Dag Öhrlund & Lars Thunell. Dag Öhrlund älskar jag efter hans böcker om Silfverbielke. Fästmön och jag håller på att lyssna på Hämnaren

När jag sökte jobb för många år sedan, så var det inget cv som jag skickade in. Fast det varju för över trettio år sedan. Jag har jobbat på min nuvarande arbetsplats i snart 30 år. Jag undrar hur mitt cv skulle se ut. Men jag vill inte byta jobb och förhoppningsvis så kommer jag inte att få sparken.

 

Kommentera här: