Fyllhunden skyller på att inte drack frivilligt

15 juli

Hunden stal och geten blev straffad

                                                                                       Västafrika


Här är ett Västafrikanskt ordspråk, att skylla på andra. Jag har nog haft rätt lätt för att skylla på andra och det har jag nog haft på grund av att jag är ett vuxet barn. Jag har en blogg som jag försöker att översätta "Strengthenning my recovery"och det kan hjälpa mig både i Engelska och att leva som ett vuxet barn. Jag är ju både ett tillfrisknat barn och en nykter alkoholist. Jag vet att som alkoholist så var lögnen ett stort kännetecken. Jag vill sluta att skylla på andra.

 

Har ju ett möte i dag i min hemma grupp klockan 13:00 i Rågsved på folkets hus. Jag är glad över att jag har den gemenskapen att gå till. Har ju även en grupp som berättar om att hur vi ska bete oss fast vi har vuxit upp i en dysfuntionell familj. Dem mötena har vi på tisdags kvällarna klockan 19:00. 

Kommentera här: