Även jag kan ha synder

fre., 27 juli

Förlåt din nästa den orätt han har gjort, så utplånas dina egna synder när du ber.

Syr 28:2-7


Det är svårt att förlåta det han som misshandlade mig gjorde. Fast om jag hade fått träffa honom efteråt och visa honom den skada han hade åstakommit. Men han blev även mördad, något år efter att han hade kommit ut i från fängelset. Det var faktiskt Aftonbladets nuvarande chefredaktör som medelade mig det. Då var hon nyhetschef på Aftonbladet.
Alla kan göra orätt, även jag kan begå fel. Fast får jag veta de fel jag begår, så kan jag be om ursäkt och kanske ställa det till rätta. Även jag kan begå misstag i dag, men jag kan inte ändra på det om jag inte får veta vilka fel jag gör. Men jag måste även förlåta alla de som betett sig illa mot mig. 

 

Kommentera här: