Personer i böckerna

20 januari

Litteraturen har sina talträngda män som inte gärna kunde önska annorlunda: pratmakare i god bemärkelse, skribenter som aldrig falla på idén att med tre ord säga vad de lika lätt kunna säga med femton, men dock med sina femton ord verkligen har något att säga.

                                                                                                                                                 Frans G. Bengrsson


Ja Frans G Bengtssons bok Röde orm jag läste den i grundskolan och fick ett stort intresse för vikinga tiden. Jag älskade att läsa om Nordiskt mytologi. Det var dåtidens Tolkien, jag älskade även att läsa hans historia.

 

Ja jag känner för att skriva på min bok. Jag har vart dålig på att skriva på den nu på ett tag. Måste fortsätta att skriva en sida kvar eller att lägga en timma på att bara skriva på boken. En timma är inte så mycket, fast jag gör bara en massa andra ovesäntliga saker.
Ja att skriva om olika historier och om vad det vet jag inte. Jag har ju om mitt egna liv som jag vill skriva om. Ja har ju gått skrivarkurs och fått en massa nya ideér

Kommentera här: