Första dagen på arbetet

tis, 2 Januari

Paulus skriver: Han som utsåg mig redan i moderlivet och som kallade mig genom sin nåd beslöt att uppenbara sin son för mig.

Gal 1:11-24


Det här kommer i fråm bibeln och jag har inte läst bibeln. Först undrade jag vem Paulus  var. Det är bra det här med internet, då är det lättare att ta reda på saker och ting. Jag gillar ju både kristendom och andra religioner. Jag är inte kristen, utan bara troende. På en Högre kraft, som leder mig rätt. Läser en bön på morgonen.

 

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

 

Gud så som jag ser på Hen, det är en Högre kraft Godheten Undrebara Drivkraft. Ja vi som har sjukdomen alkoholism har en annan bibel vi läser eller studerar i. Den kallar vi för Stora Boken. Den hjälper mig att bibehålla min nykterhet.
I dag ska jag till arbetet första dagen detta år. Det ska bli kul, har vart borta i ett par veckor nu. Det kommer inte att gå fort. Men med min Högre kraft så kommer det att fungera.

Kommentera här: