Ett Grekiskt ordspråk

29 januari

Tror du det finns gott om körsbär

-          Ta med en liten korg.

                                             Grekland


Ett grekiskt ordspråk, som jag inte riktigt förstår, att om det inte finns så mycket körsbär så ser det mer ut om du tar en litem korg. Jag tyckte att jag såg det på den ilustrerade bilden. Jag slog tärningen i går och jag hade ju sagt ett nyårslöfte att jag skulle slå tärningen och så många gånger skulle jag gå hem. Förra veckan slog jag en tvåa. Och jag gick hem i torsdag och fredags. I går så slog jag en etta så jag får se om jag tar en promenad hem i dag. Ska titta efter en hylla också på Götgatan.

 

Ska även scana in den stora röda ACA boken som är på engelska som jag försöker översätta på mitt sätt. Jag tänkte ha det på mitt Tisdags möte i Rågsved. Ja om det är någon som kommer dit. Jag har suttit själv de sista tisdagarna. Ja sedan jag öppnade på tisdagarna. Förhoppningsvis så kommer det någon på tisdag.

Kommentera här: