Undrar hur det smakar

19 februari

Nej, getost gör man faktiskt av komjölk. Kött har ingenting med ost att göra.

                                                                                                                                                 TIRIL, 8 ÅR


 

Ja barns förklaringar är för härliga. Att de inte förstår att det är getter som gör osten. Nej skämt åt sidan det kommer ju i från getens mjölk. Jag vet inte om jag har ätit getost, det kanske jag har. Annars så skulle jag vilja prova det. Texten ovanför är tagen ur Unni Lindells bok Krokodiler talar inte svenska.

I dag blir det en promenad hem jag slog en trea så det kommer att bli att jag går hem tre gånger den här veckan också. Jag gav mig ett nyårslöfte till mig själv att slå tärningen varje Söndag och gå hem så många dagar i veckan. Blir det en sexa så slipper jag.

Kommentera här: