Släpper taget i dag

        

 

 

                                                                   

27 februari

 

Det är inte nödvändigt att jag gör en fullständig plan för mitt tillfrisknande – det har min Högre Makt redan gjort. Det enda nödvändiga är att ödmjukt be om Guds vägledning och om villighet att följa den vägledning i dag. Jag vet att jag inte är ensam: jag kommer att få all den hjälp jag behöver på vägen. Efter att ha bett om tillfrisknande kan jag släppa taget, medveten om att jag med sinnesro kommer att gå åt rätt håll.

Men jag kan göra en del val för att skynda på mitt tillfrisknande. Jag kan ta hand om mig själv på ett bra sätt mer regelbundet. Jag kan gå på Al-Anon – möten, ringa min sponsor, prova ett nytt slags servicearbete. Jag kan koppla av, meditera, träna, läsa Al-Anon – litteratur, leka, äta en hälsosam måltid. Jag märker att när jag satsar på att göra vad jag kan varje dag, blir jag gradvis allt starkare.

 

Dagens påminnelse

Jag kan inte kontrollera mitt tillfrisknande. Jag kan inte tvinga mig att släppa taget tidigare eller kräva att få sinnesro. Men jag kan göra små saker för att påminna mig själv att jag är en villig deltagare i den här processen. Jag har all anledning att känna hopp, för varje steg jag tar är ett steg mot att leva ett mer fullödigt liv. I dag ska jag göra något trevligt för mig själv som jag inte tagit mig tid till tidigare.

 

”Om man rör sig med tillförsikt i riktning mot sina drömmar och strävar efter att leva det liv man har föreställt sig, kom – mer man inom kort att få oväntad framgång.”

                                         Henry David Thoreau

 
 
Ja i dag ska det vara möte i ACA gruppen i Rågsved men jag har fått tag i biljetter till AIK-Leksand och det är inte ofta som jag går på hockey så jag kommer att gå på det i stället. Så jag får lämna över till någon annan som öppnar mötet. Jag får hoppas att det kommer att gå bra. Jag måste släppa taget och lita på att andra kan greja det.

Kommentera här: