Min lillebror är spelman

12 februari

Gud skänkte oss prästen; djävulen, spelmannen

                                                                      Ryssland


Ja Gud som jag ser på honom skänkte oss mycket mera. Han har skänkt mig nykterhet i över tjugo år. Ja den Gud som jag ser upp till Gemenskapernas Underbara Delningar. Att lyssna på andra som har sjukdomen alkoholism, hur de tacklar sin sjukdom hjälper mig att bearbeta min. Att få dela med mig ut av mina problem och min kamp mot att ta det första glaset hjälper mig på mötena. Även bearbeta uppväxten, som inte alltid var så rolig.

 

Detta var ett Rysskt ordspråk, och jag vet inte vart spelmanen kom in någonstans. Själv är jag ingen spelman, fast lillebror är en spelman. Själv kan jag inte ens hålla takten. Fast min Gud har fått mig att undvika det första glaset alkohol över 1% i dag. Det är ju måndag i dag och början på en ny vecka, med en massa nya möjligheter.

Kommentera här: