Jag vill försöka göra det enkelt

26 februari

 

Kvinnan komplicerar, manen förenklar.

                                                                 Henrik Hill


Jasså är det så det är. Det där kan nog vara olika i från person till person. Det finns säkert många män som komlicerar saker och ting. Vem är Henrik Hill då? Jag har aldrig hört talats om honom. Fast det är många jag aldrig har hört talats om.

 

Jag är en man som brukar krångla till det, det kanske är den femenina sidan i mig som gör det. Men nu är det i alla fall måndag och jag ska till jobbet. Jag ska gå hem i tre dagar denna vecka, fast i dag så måste jag hem i tid eftersom jag ska få hjälp med att få en kabel instalerad. Eller få routern fixad för kabeln. Annars så brukade jag gå hem måndag, onsdag och fredag. Nu får jag ta några andra dagar. Det är mitt nyårslöfte jag har gett mig själv. Slå en tärning på söndagen och så många gånger ska jag gå hem under veckan som kommer. Blir det en sexa så slipper jag. Men det har aldrig blivit någon sexa. Jag har bara missat någon gång för att jag blev sjuk.
 
I den gemenskap som jag går i så brukar det finnas en devis som heter "Gör det enkelt" vi med sjukdomen alkoholism brukar krångla till det, när vi ska nyktra till. Men gör det enkelt och strunta i det första glaset, så brukar det fungera.

Kommentera här: