Har det bra i dag

 

 

Ett Dygn i taget

11 februari.

 

AA-tanke för dagen

 

Om vi ska hålla oss nyktra, måste vi lära oss att önska något annat högre än vi önskar att dricka. När vi först kom till AA, kunde vi inte tänka oss att någonsin önska någonting så högt som att dricka. Så vi var tvungna att sluta dricka i god tro, i den tron att en vacker dag skulle vi faktiskt hitta något som vi satte högre än att dricka. Men när vi har varit med i AA ett tag, så lär vi oss att vi verkligen kan njuta av ett nyktert liv. Vi upptäcker hur trevligt det är att stå i god fot med vår familj, hur roligt det är att göra ett bra jobb – hemma eller på arbetsplatsen – hur fint det känns att hjälpa andra.

Har jag upptäckt att allting går bra för mig när jag är nykter?

 

 

 

Att begrunda 

Det finns nästan inget arbete i livet som är så svårt som att vänta. Och ändå vill Gud att vi ska vänta. Varje rörelse är lättare än att sitta stilla och vänta, och ändå måste jag vänta tills Gud visar mig sin vilja. Så många har fördärvat sitt arbete och hindrat sitt andliga livs tillväxt genom för stor aktivitet. Om jag väntar tåligt, och alltid är beredd, så kommer jag en dag att vara där jag ville vara. Och ingen möda och inget besvär kunde ha förverkligat resan så fort.

 

 

Dagens bön.

Jag ber att jag ska vänta tåligt. Jag ber att ska lita på Gud och ständigt förbereda mig för ett bättre liv.

 

 
 
Jag önskar mig ett bättre liv, jag vill verkligen inte tillbaka till det helvete som jag hade när jag söp. Från början så trodde jag på AA som hade så många som många som hade funnit nykterheten. Jag ville ju också ha det. Ett nyktert liv och slippa kämpa längre. Nu kämpar jag inte längre, nu mer går kanske inte allt bra, men det går bättre än när jag söp. Vad har jag att vänta mig i framtiden, jag har ingen aning, men jag tar nu bara en dag i taget. Ska i väg till min hemma grupp. Där det är ett öppet möte Rågsveds folkets  hus klockan 13:00.

Kommentera här: