Bort med negativismen

Den 13 februari

Idag är jag positiv i allt jag tänker, säger och gör.


Ja i dag kommer det att bli en bra dag, det kommer komma flera på mötet i kväll. Jag måste bort med alla sorgliga och dystra tankar. Se fram i mot en ljus och en underbar dag. Jag hade diskat dåligt i går upptäckte fästmön, när hon tog kaffe kopppen. Ja det var bara att erkänna att det hade jag gjort, jag får diska bättre i dag. Det kommer att bli en bra dag på jobbet, och får se om kolegan kommer i dag, annars så går det bra själv. Hon brukar arbeta på de andra våningarna som jag inte har tillgång till. Jag gick hem i går och det tänkte jag inte göra i dag. Jag kommer att gå i morgon i stället. Jag har gett mig själv ett nyårs löfte. Att jag ska slå en tärning varje söndag och se hur många dagar som jag ska gå hem i veckan. I söndags blev det en trea så jag tänkte ta måndag, onsdag och på fredag att promenera hem. Det tog en timma och tjugo minuter, jag ska försöka ta det fortare. Det är klart att jag ska greja.

 

Kommentera här: