Alla sina vägar till tro

 

 

Dagliga Reflektioner 7 februari.

 

 

EN VÄG TILL TRO

.

 Sann ödmjukhet och ett öppet sinnelag kan leda oss fram till att tro. Varje AA-möte ger en försäkran om att vi kan återfå vårt förstånd, om vi på rätt sätt söker oss till Honom.
(DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA, sid 13.)

 

 Min sista fylla hade strandsatt mig på ett sjukhus, fullständigt utslagen. Det var då jag kunde se mitt förflutna passera framför mig. Jag insåg att jag genom mitt drickande hade levt varenda mardröm jag någonsin hade haft. Min egoism och min spritbesatthet hade kastat ner mig i en djup brunn av hallucinationer, blackouter och förtvivlan. Slutgiltigt besegrad bad jag om Guds hjälp. Hans närvaro fick mig att tro. Min besatthet av alkohol togs ifrån mig och min förföljelsemani försvann. Jag är inte längre rädd. Jag vet att mitt liv är friskt och sunt.

 
Jag har min egna tro jag vet ju inte riktigt vem jag tror på. Fast jag tror på Gemenskapens Underbara Delningar. Det gör detsamma vilka gemenskaper jag går på. I går var jag i två gemenskaper. Först den nya gruppen i ACA som jag var på och vi var två stycken där. En gammal kär bekant i från en annan gemenskap. Han var på sitt första ACA möte, och vi får se om han kommer tillbaka. Sedan var jag på ett annat möte i en annan gemenskap. AA gruppen har möte klockan 20:30-21:30 det är Högdals gruppen som huserar på Rågsveds folkets hus på tisdagar. Min väg till nykterhet är att lyssna på de som har gått före och även sådana som har precis kommit till gemenskapen.
 

Kommentera här: