Snuskig humor mitt i veckan

5 december

Bengtsson och Nilsson med gemåler företog en hotellvistelse. På kvällen när alla var församlade beslöt man sig för partnerbyte.

Bengtsson och Nilsson bestämde i smyg att man vid frukostbordet efterföljande dag skulle sticka kniven i smörbyttan samma antal gånger som rörelsen hade ägt rum. Bengtsson gick där ifrån med ett leende på läpparna, ty han visste att hans äkta hälft var så att säga ”röda veckan”.

Dagen därpå såg man Bengtsson förnöjsamt sticka kniven i smöret tre gånger.

Denna glädje förbyttes dock till ett uttryck likt en fågelholk för havsörnar då Nilsson tog fram kniven, stack den i burken med hallonsylt tre gånger och därefter fyra gånger i jordnötssmöret.


 

Ja i dag tog jag en liten fräckis i från en gammal tidning som heter dass tidningen nr 2-2007. Det känns lite konstigt eftersom jag var ledig i går. Jag hade vart på hjältegalan i måndags. Den sänds den 17  december i Tv 3. Den kan jag rekomendera. 

Ja historien var kanske i det snuskigaste laget. I alla fall så här tidigt på morgonen. Jag sitter och skriver det här klockan tjugo i sex på morgonen innan jag ska äta frukost och sedan gå till jobbet.

Kommentera här: