Mamma gjorde så gott hon kunde

10

December

Just idag litar jag på Guds kärlek.

Idag vill jag med ett barns förtröstan klamra mig fast vid Guds moderhjärta. En dag, ett ögonblick i sänder. Ett hjärta som vill och kan omskapa mitt liv, hur mörkt och hopplöst det än ser ut.

Vad väcker ordet modershjärta hos mig?


Mitt liv ser inte så mörkt ut längre. Klart att jag har ju fortfarande kvar förkylningen, men jag är inte så sjuk att jag är hemma. Jag trivs så bra på mitt jobb, så att lite snuva ska inte få förstöra min arbetsdag. Ja modershjärta, vad väcker det hos mig? Min mamma lever ju inte längre, fast jag vet att hon höll av sina söner, fast hon hade svårt att visa det. Hon hade själv som hon sa haft en kärlekslös uppväxt. Trots att det inte fanns någon alkohol med i bilden. Min morfar var också ett vuxet barn vars far hade vart en alkoholist.
Nu mera får jag vara min egen förälder och ta hand om mitt eget inre barn, hoppas på förtröstan ut av min Högre kraft.

Kommentera här: