I dag blev det en bibeltext

19 december

Herre, allt du har skapat skall tacka dig, dina trogna skall lovsjunga dig.

Psalm 145:10 I tacksamhet och oförbehållsam glädje över Guds skapelse föds och blomstrar tro, tillit och hopp. För den som tar emot Guds skapelse med ett öppet sinne och gläds över naturens skönhet faller det sig naturligt att leva i en tacksamhet som gör livet rikt.


Ja jag är tacksam över snön har fallit och att vi förhoppningsvis kommer att få en vit jul. Jag vill ha en vit jul. Fast det är många som tycker att snön är ett hemskt väder. För mig själv kan det vara jobbigt med all snö och när det blir halt. Jag med min dåliga balans. Men jag gläds över barnens förtjusning och vet att vi bor i ett nordligt land. Om ett par dagar så vänder det, och vi kommer att gå i mot ljusare tider.

 

Jag är ju mer en sommar människa, fast jag vill ju att barnen ska få uppleva snön precis som jag gjorde söm barn. Fast vi håller ju tyvärr på att förstöra vår jord. Det har jag skrivit mycket i min andra blogg.       Min Vi 5 blogg som jag skriver Aftonbladets Vi 5 frågor och svarar på dem om jag skulle ha fått frågan.

Kommentera här: