Har varken djur eller farfar kvar i livet.

25 december

 Det är roligt att ha ett eget djur, men en farfar är också bra att ha.

                                                                                       Astrid Lindgren


Ja det är typiskt Astrid Lindgren! Jag har inte något ut av det, fast jag har haft katt och även en farfar. Ja min farfar skämde bort mig på jularna. Jag fick alltid dyra julklappar som barn. Det var tågbanor och bilbanor. Fast jag förstörde alltid dem med mina vilda lekar. Jag lekte tåg överfall, med att släppa någonting tungt över loket.

 

En hund har jag aldrig haft, utan jag hade jämnt en katt som barn. Nu har vi inga djur eftersom fästmö är allergisk. Jag hade katt när jag träffade henne. Jag fick ta bort katten eftersom jag tyckte så synd om henne. Hon satt själv hemma i lägenheten hennes sista halvår i livet. Då tyckte jag att det var bättre att hon fick somna in.

Kommentera här: