Glad att jag hittat de olika gemenskaperna.

4 december

Början till sann gemenskap

När vi kom till AA och för första gången i livet vistades bland människor som verkade förstå oss, var känslan av att höra hemma där upplivande. Vi trodde att problemet med isolering var löst. Men snart märktes det att även om vi inte längre var ensamma ifråga om sällskap så hade vi ibland ändå den gamla obehagliga känslan av distans. Vi kände oss fortfarande inte hemma förrän vi helt uppriktigt hade talat ut om våra konflikter och lyssnat på någon annan som gjorde samma sak. Lösningen fanns i femte steget. Det var inledningen till sann gemenskapen.


Jag gjorde det femte steget för länge sedan. Med en man som inte lever längre, jag gjorde det med min sponsor, som tyvärr gick bort 2005. Han tog med sig mina vittnes mål ned i graven. Jag är glad att jag har alla de gemenskaper som jag går på I kväll ska jag gå i en annan gemenskap. Jag ska gå till min hemma grupp på ACA. Eftersom jag växte upp i en dysfunktionell familj. Därför startade jag en ACA grupp i Rågsveds folketshus klockan 19:00 varje tisdag. Där jag skriver en daglig reflektion  varje dag. Ja jag försöker i alla fall.

 

Kommentera här: