En självklarhet

9 december

Skjut en pil rätt upp i luften och du får den i huvudet.

                                                                                       allmänt


Ja det är ju som Newton sa efter att ha fått ett äpple i huvudet. Fast det kan ju även vara en skröna. Att jorden har en dragnings kraft, det är en självklarhet för oss i dag. Fast förr i tiden eller såna människor som inte är skolade. Jag har tagit den här texten i från Ordspråk från när och fjärran med svensk text Lenart Hellsing.

 

I dag så kommer jag att ta det lungt, eftersom jag inte är frisk. Fast jag ska ändå gå till jobbet i morgon. Därför ska jag ta det lungt i dag så att jag orkar att arbeta i morgon. Så jag kommer att strunta i mötet på AA i Rågsved i dag klockan 13:00 i Rågsveds folkets hus.

Kommentera här: