Elak refusering sista dagen

Bokförlaget refuserar kända guldgossar
Kära Björn och Benny,
 
trevligt att höra ifrån er och att ni nu vill ge er ut på nya jaktmarker.
          Manuset "Money, money, money ..." har några få ljuspunkter här och där, men som underlag för en lärobok i ekonomi fungerar det helt enkelt inte.
      Era krav på att vårt pris till bokhandeln skulle vara 995 kronor per exemplar och att ni skulle få 97 procent av dessa pengar rimmar också dåligt med den budget vi har här ute i verkligheten.
    Ert manus returneras därför och vi lovar att, som ni önskar i slutmeningen, inte "knysta till Agnetha eller Frida."
 
Med vänliga hälsningar. 
Redaktionen
Läromedelsförlaget.
Ja det här kommer i från bolen "Den ädla konsten att vara elak noga utvalda elakheter" av Dag Öhrlund & Lars Thunell. Ja Björn och Benny behöver nog inga mera pengar. Lite roligt den här sista dagen på detta år 2018. Jag ska nu äta frukost och sedan skala potatis för en potatisgratäng vi tänkte ha i kväll. Vi får besök av bonusdottern med familj.
 Ja det här var 2017, vad har hänt i detta år? Inget syort i alla fall. Är kvar på mitt gamla jobb som jag älskar. Ja de verkar ju gilla att jag är där. Det ger ju mer att jag trivs än att jag tjänar en massa pengar. Nu har jag vart borta i från jobbet en vecka och har en vecka kvar på ledigheten. Det ska faktiskt bli skönt att få komma tillbaka. Nästa tisdag så är det möte i ACA gruppen i Rågsved, då har vi haft det mötet i ett år..

Kommentera här: