Vem kan man lita på?

4 augusti

Bästa sättet att få redo på om man kan lita på människor är att lita på dem.

                                                                                                             Ernest Hemingway


Jag har svårt att lita på folk, eftersom jag har blivit sviken så många gånger. Jag har svårt med tilliten. Gå inte med en massa skvaller och om det är någon som håller på att skvallra, tänk på att hen alltså han eller hon kan skvallra om dig till någon annan. Ja även jag själv måste hålla inne med mitt skvaller, för skvallrar jag själv så kanske andra skvallrar om mig för andra. Ja vad finns det att skvallra om mig. Jag brukar vara rätt öppen. De flesta vet att jag har sjukdomen alkoholism.

 

Ja Hemingway var en stor författare, som jag har hört mycket om. Fast jag tror faktiskt ändå inte har läst honom. Jag har så många böcker att läsa. Just nu är vi inne på boken Uppståndelsen  om psykopaten Christopher Silfverbielke, av DAN BUTHLER,DAG ÖHRLUND . Christopher Silfverbielke kunde man verkligen inte lita på. Ja det vet ni som har läst böckerna om honom.

Kommentera här: