Fredags bön

10 augusti
 

Jag kan ingenting om Koranen, jag kan mer om bibeln. Fast jag är ju bara troende, och på vilken Gud som jag tror på det är ju Godhetens Underbara Drivkraft. Så om det är profeten Mohamed eller Jesus Kristus det vet jag inte. Huvudsaken är att jag är nykter och mår bra. Att godhet råder omkring mig. Är jag god mot andra så är de oftast goda tillbaka.
Jag har ju även min andra Gud Gemenskapens Underbara Delningar, jag har ju flera gemenskaper som jag går till. Dels är det AA, men jag går även på ACA och ibland på Al-Anon eftersom jag växte upp i ett missbrukarhem. Men så illa var inte vårt barndomshem. Det var ett bra hem trots att pappa kunde ta sig sina supar perioder. Jag blev aldrig slagen, klart att pappa brände mina fingrar när jag hade lekt med eld. Fast det var en sån kort sekund, så det blev ju knappt några märken. Mamma daksade mig på rumpan när jag var jätte liten och hade gjort bus.
Men det var inget större våld.

Kommentera här: