Glöm inte bort tacksamheten

17 April

Inget glöms så fort som tacksamheten. (Sverige)


Jag är väldigt tacksam över de som lyckades att se mig efter den svåra misshandeln och larmade polis och ambulans 1995. Hade de aldrig gjort det så hade jag inte kunnat skriva den här texten. Funderar på att jag ska kanske ta och försöka att få tag i dem och verkligen tacka. Men det är ju nu så länge sedan. Det är över 22 år sedan. Men jag är väldigt tacksam över dem.

 

Jag är även tacksam över att jag fann nykterheten 1997, fast det är en färskvara. Jag får be min Högre kraft om hjälp varje dag att inte börja dricka igen. Men nu mera är jag så medveten om min sjukdom, att det skulle vara idiotiskt att börja supa igen. Men jag har hört att det finns de som har haft längre nykterhet som börjat att dricka igen.
I kväll är det möte i ACA i Rågsved klockan 19:00 jag vet att det är en som kommer att göra mig sällskap i alla fall, även det är jag väldigt tacksam över. Så jag är tacksam över mycket här i livet.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack att du delar med dig.

Svar: Tack för att du kommenterar. Du anonym!
Christer

Kommentera här: