Prisar kunskapen

12 september

Allt varar blott en dag, både prisade och den som prisar.

                                                                                                                    Marcus Aurelius


Det här citatet förstod jag inte riktigt. Ja nog för att jag är nykter bara en dag i taget, fast jag hoppas ju på många dagar därtill. Fast det är klart att jag ska leva i nuet. Det förgågna kan jag inte göra någonting åt, även så kan jag ju inte veta vad som kommer att ske i framtiden.

 

Ja Marcus Aurelius vet jag inte mycket om, och så jätte mycket fick jag inte veta i Wikipedia. Fast det är alltid kul att läsa och förkovra sig i nya saker. Han skrev om självbetraktelse och det kan ju vara någonting att ta med sig. Ja hur betraktar jag mig själv? Ja jag vet att jag duger så som jag är och att jag gör så gott jag kan. Det kanske inte blir perfekt, men det får duga så som det blir.

Kommentera här: