Kan snart andas genom näsan.

Dagliga Reflektioner 15 september.

 

ETT NYTT LIV.

 

Ja, det finns en ersättning och det är något, som är mycket mera än så. Det är gemenskapen i Anonyma Alkoholister. ...Livet kommer äntligen att betyda något...

(ANONYMA ALKOHOLISTER, sid 127.)

 

Livet är bättre utan alkohol. AA och närvaron av en Högre makt håller mig nykter, men Guds nåd åstadkommer mer än så – den för in tjänandet i mitt liv. Kontakten med programmet ger mig en ny och bättre förståelse för vad Anonyma Alkoholister är och gör. Men allra viktigast är att den visar mig själv vad jag är. En alkoholist som ständigt behöver leva i AA-programmet för att kunna leva mitt liv så som det skänks mig av min Högre makt.


Jag har börjat ett nytt liv när jag skruvade på korken redan för tjugo år sedan. Jag går fortfarande på AA för att bibehålla min nykterhet. Kanske hjälpa andra som vill finna sin nykterhet. Jag har ett nytt liv i dag när jag har fått bort tampongerna i min näsa efter operationen i onsdag.
 
 
 
Utan tampongen i näsan. Skönt att få bort den. Fast det blöder och värker. Fast det känns ändå skönt att jag kan andas något så när med näsan. Ska köra en ny näs skölj för att lätta upp andningen genom näsan.
 
 

 

Kommentarer:

1 norrbotten emma:

skriven

ha en bra fredag

Svar: önskar dig det samma!
Christer

Kommentera här: