Ja bara jag har en stark tro

Den 21 september

Mitt liv är fyllt av magi. Mina önskningar kan bli verklighet.


 

Ja det är magiskt, att jag lever i dag. Varje dag är ett mirakel som jag får uppleva. Jag lyckades att sluta dricka 1997. Jag lärde mig då att jag bara behöver ta en dag i taget. Ja vad har jag för önskningar då? Klart att jag vill få ut min bok, fast då måste jag ju skriva klar den. Det kommer att ta en lång tid. Varför inte försöka mig på att börja skriva noveller. Jag måste tro på mig själv. Att jag duger så som jag är. Trots att jag lyder av lättja.

Fast jag ska försöka att skriva en sida om dagen i min huvudbok som kommer att bygga på mitt egna liv. Det är ett jätte projekt eftersom den startar från det året då jag fyllde arton år. Då jag gick i barnskötarlinjen och arbetade som barn-skötare på kollo. Det var 1983 och Carola Häggkvist sjöng Främling så jag lyssnar på den på spotiy inte för att det är någon musik jag själv gillar, fast tankarna går ju tillbaka till det året.

Kommentera här: